mandag den 17. januar 2011

Monday, Bloody Monday...

Oy Ninja.

   Jeg ser liiidt rødt her til morgen - tungen skal ligge tungt og lige i munden ift. video'en der skal skydes på mandag. Man skal være gearet til at lege blæksprutte... Men i morges føltes kroppen mere som en klump dej, der jo mere jeg snoozede, faldt dybere og dybere ned i sengen. Go' morgen!




   Men nu har jeg dog fået slæbt mig ned på en café, inhaleret Agent Cooper-sort kaffe og allerede fyret tonsvis af mails afsted. 




   Apropos video til 2. single, så mødtes jeg med 3 dansere igår (dejlige chicas jeg har spillet forestilling med for mange år siden - to af dem er Ninja-danserne i Rød Alarm) og de havde lavet fede moves til kvædet! Synes det er spot on! De har klart fanget idéen om coolness og power frem for swingende røve og bryster all over. Bingo! Kudos til Jer... Så er det bare med at rekruttere lidt flere cool movers - så er den der.




   Jeg har grublet lidt over uforståeligheden af lyrikken i "Rød Alarm". For mig er det jo, selvfølgelig, soleklart hvad tracket handler om. Og det er da også meningen at musik skal betyde noget forskelligt for hver enkelt person (det er da klart det fedeste) - man hører det man hører... Men er lidt forbløffet over, at hvis ikke en tekst er hjerte-smerte-ish, og man lige skal dreje hjernen, så er der mange der står af... "Det er underligt", "det gi'r ingen mening" og derfor tit: "Det er noget lort". 
   Nu skal jeg ikke hive fat i det negative, ingen grund til det, men jeg bliver ærgerlig, når følelsen af at blive misforstået flyder over... 




   MEN heldigvis er der folk der forstår den... Forstår budskabet, at dyrke sine særheder, være stolt af at være speciel, turde stå ved ikke at være som alle andre - og at sådan nogle som os, ikke kan holdes nede.  Og musikken og lyrikken er jo netop til Jer. Jer der kan li' det. Til Jer der forstår det - eller er nysgerrige - og jeg håber I fortsat er med på vognen, for jeg skriver ikke musik for at passe i kasser og ride med på nuværende bølge. Jeg håber netop på, at ku' gi' det hele et twist. Lege med klichéer og tvære dem ud. Rode rundt i Underskoven og dele Sokratæsk ud. 







   Håber I har en fin mandag. Silja.


   





   





   




   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar