mandag den 18. oktober 2010

... & Den Første Gang.

Mandags High-5, du Ninja.

   I fredags var første tur som opvarming for Sys Bjerre. Vi har lejet en awesome øse, vi skal køre DK tyndt i - og fredag kom vi afsted kl 11 fra København i bilen load'et med Emil's gear, tøj, kaffe og et rigtig fancy bag-tæppe! Første stop var Det Musiske Hus, Frederikshavn - en god laaang køretur. Nu har jeg ikke kørekort, så jeg har taget titlen som co-driver, og gør mit allerbedste for at holde Emil vågen...




   Vi blev mødt af veloplagte bag-mænd, en varm og glad Sys og hendes dejlige band. De er sgu max cool og hjælpsomme - og lydmand Thomsen gjorde det legende let til sound-check. Vi kører med in-ear, hvilket  i mit tilfælde er første gang; og det skal sgu lige gøres nogle flere gange før jeg føler mig 100% tryg.


   Jeg gik på med nogenlunde steady hand... Det er en underlig følelse at være "opvarmning". Man kender det jo selv; ikke alle opvarmnings-bands rykker i trussen, og så vil man sgu gerne bare ha' de bli'r færdige! Og det at publikum sad ned, fik mig til at gå i halv-panik over, om jeg nu ku' få dem op af de stole, der... Men op om de sgu! De klappede løs på "Undskyld Pernille" - og i løbet af det sidste track i mash-up'et ("Jag Tänker Dansa") var de oppe af stolene og rockede med popo'en. Kudos!
   I og med numrene kører ud i ét og vores show varer 20 min., flyver tiden afsted. Jeg nåede lige at fornæmme stemning, lyd, lys - og så var vi done...




   Lørdag var vi i Aalborg og skulle spille på Skråen - også her sad folk ned, og de var liiidt sværere at få med. Emil havde fix'et en surprise, så nogle timer før vi skulle på, dukkede Magnus (Emil's lillebror) og Balling (min dejligste kompis) op! De havde skam taget en smut tur til f... Aalborg for at høre vores mini-show. Damn, det var skønt!!! 
   Også dette job gik smooth - vi ga' den alt hvad den ku' trække...

   Folk omkring os er über-tjekkede, søde, hjælpsomme og har en go' vibe - så all' round, har jeg en rigtig go' feeling i mavsen. Og jeg glæder mig max til de næste fire weekender! Next stop på torsdag er Horsens!

   Jeg får lagt billeder ud fra tour'en her snarest... Skal bare ha' taget nogen, mø-hø! Håber du har lyst til at stay tuned... Bu-ja!





Silja.


  

1 kommentar:

  1. du så fed bubba! Glæder mig til at se jer på vega! yir wooppaaaaa

    SvarSlet